Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008

ΤΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ


Το παρακάτω ερώτημα μπήκε σε εξετάσεις στο πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης στο τμήμα Φυσικής..

"περιγράψτε πως μπορούμε με ένα βαρόμετρο να μετρήσουμε το ύψος ενός ουρανοξύστη"

Ένας φοιτητής απάντησε ότι ανεβαίνοντας στην ταράτσα και δένοντας το βαρόμετρο σε ένα σκοινί το μήκος του σκοινιού και του βαρομέτρου μαζί,μας δίνουν το ύψος του ουρανοξύστη..

Ο καθηγητής τον έκοψε αμέσως αλλά ο φοιτητής πηγε στια αρχές του Πανεπιστημίου υποστηρίζοντας ότι η λύση του ευσταθεί και έτσι ορίστηκε ένας διαιτητής που μελέτησε την άποψη και λύση του φοιτητή και αποφάνθηκε ότι είναι σωστή αλλά δεν διαθέτει στοιχεία φυσικής.

Έτσι αποφάσισαν να του δώσουν άλλη μια ευκαιρία αλλά έπρεπε να το κάνει μέσα σε 6 λεπτά..Ο φοιτητής σκεφτόταν τα πέντε και όταν του επεσήμαναν 'οτι τελειώνει ο χρόνος άρχισε να εκθέτει τις απόψεις του..

"Περίπτωση 1η..Κατ αρχήν μπορέις να ανεβάσεις το βαρόμετρο στην ταράτσα,να το αφήσεις να πέσει κάτω και ναμετρήσεις το χρόνο που διένυσε..Αλίμονο όμως στο βαρόμετρο...

περίπτωση 2η αν υπάρχει ηλιοφάνεια μπορέις να στήσεις το βαρόμετρο όρθιο να μετρήσεις το ύψος της σκιάς του και μετά να μετρήσεις τη σκιά του ουρανοξύστη και ύστερα με αναλογία να βρεις το ύψος...

Περίπτωση 3 αν θες επιστημονική δουλεια μπορέις να φέρεις σε ταλάντωση το βαρόμετρο και μετά να ανέβεις στην ταράτσα του ουρανοξύστη και εκεί να το θέσεις σε ταλάντωση και μετά ....¨"έτσι έδωσε και την τρίτη απάντηση

Αν απλώς βαριόσουν αλλά ήθελες να χρησιμοποιήσεις το βαρόμετρο με ορθόδοξο τρόπο μπορούσες να ανέβεις την ταράτσα του ουρανοξύστη να μετρήσεις την ατμοσφαιρική πίεση και μετά νακάνεις το ίδιο στο έδαφος και να μετατρέψεις τη διαφορά των millibars στα αντίστοιχα μέτρα..

Αλλά επειδή σαν φοιτητές συνεχώς παροτρυνόμαστε να ασκούμε την ανεξαρτησία του μυαλού και να εφαρμόζουμε επιστημονικές μεθόδους,αναμφίβολα ο καλύτερος τρόπος θα ήταν νακατευθυνθούμε στην είσοδο του ουρανόξύστη ,να χτυπήσουμε την πόρτα του θυρωρού και να του πούμε"αν θα σου άρεσε να έχεις καινούργιο βαρόμετρο,θα σου χαρίσω αυτό ,αν μου πεις το ύψος του ουρανοξύστη.."

Ο σπουδαστής αυτός ήταν ο NOELS BOHR Ο μόνος Δανός που κέρδισε το βραβείο Νόμπελ Φυσικής..

Τελικά λέτε πίσω από μια έξυπνη απάντηση ενός παιδιού που κρύβει και λογικές αλλά και επιστημονικές απαντήσεις,να κρύβεται ένας μελλοντικός Νομπελίστας;

Μπορεί έτσι;

-----------------------------------------------------------------------------------------------

KAI MEΡΙΚΕΣ ΡΗΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΑΛΛΟΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ

-Η επαφή με το μυστήριο ,είναι η ωραιότερη εμπειρία του ανθρώπο

-Πιστεύω ότι η αγάπη είναι πολύ καλυτερος δάσκαλος από την αίσθηση του καθήκοντος..

-Μόνο αν ζεις για τους άλλους,αξίζει να ζεις..

-Ηπραγματική αξία της ανθρώπινης ύπαρξης καθορίζεται βασικά από το μέτρο και την αίσθηση που ο ίδιος έχει για τον εαυτό του..

-Όποις δεν έχει ξεγελαστεί από ένα ψέμα,δεν γνωρίζει τι θα πει μακαριότητα..

-Απεχθάνομαι το συνδυασμό εκλεπτυσμένης ευφυίας και ανήθικου χαρακτήρα..

-Όπου υπάρχει αγάπη ,δεν υπάρχει επιβολή..

-Αν δεν υπάρχει τίμημα ,δεν υπάρχει και αξία..

ΑLBERT EINSTEIN(Αλμπερτ Αινστάιν)